Wetterforum Wetter-Runde

Normale Version: Apfent Apfent der Bärwurz brennt! Schönen vierten Advent ...
Sie sehen gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Servus in die Wetter Runde!



Einen ruhigen, schönen und gesunden vierten Advent ...

[attachment=32426]



Apfent Apfent der Bärwurz brennt ... Big Grin Big Grin Big Grin

Advent im Bayrischen Wald

Autor: Toni Lauerer
 
Eine kleine Weihnachtsgeschichte vom Huber Seppi, einem 10-jährigen Jungen aus dem Unterland Bayerns.
 
Der Adpfend ist de schönste Zeit im Winta.
De meisten Leit habm im Winta a Grippe. De is mit Fieber.
Mir hom a oane, de is mit Beleichtung und man schreibst mit ´K´.
Drei Wocha bevor´s Christkindl kimmt, stellt da Pappa de Kripp´m im Wohnzimma auf und mei kloane Schwesta und i dermamithelfa.
 
Kripp´m san langweile.
Owa de unser ned weimia habm mordstolle Figurn drin. I hob amoi an Josef und s´Christkindl auf´n Ofa g´stellt, dass ses sche warm habm - und des war eahna z´hoass. S´Christkindl is schwarz worn und an Josef hats in lauta Trümma zrissn. Oa Fuaß vo eahm is bis in Platzldoag g´flogn und des war koa schöna Anblick. Mei Mamma hat mi g´schimpft und g´sogt, das ned amoi de Heiligen vor meiner Bledheit sicha sand. Wenn d´Maria ohne Mo und ohne Kind herumsteht, schaugst ned guat aus.
Owa i hob Gott seidank vej Figurn in meina Spuikistn - und da Josef is jetzt da Donald Duck. Ois Chistkindl woit i an Asterix nehma, wai der so kloa is, daß er in den Fuadertrog paßt.
Owa da hot d´Mama g´sogt, ma ko doch ois Chistkindl koan Asterix hernehma, do is ja no as verbrennte Christkindl bessa. Es is zwar schwarz, owa immerhin no a Christkindl.
Hintan Christkindl stehnan zwoa Oxn, a Esl, a Nilpferd und a Brontosaurier. Des Nilpferd und den Saurier hob i hig´stellt, wei da Ox und da Esl warn ma z´langweili.
Links neba den Stoi kemman grod de heilign drei König daher. Oa König is an Papa im letzten Adpfend beim Putzn owe g´foin und er war total hi. Jetzt hama nur mehr zwoa heilige Könige und an heiligen Batman als Ersatz.
Normal homand de heiligen Könige an haufa Zeig für´s Christkindl dabei, nämlich Gold, Weihrauch und Pürree - oda so ähnlich ... Vo de unsan hod oana anstatt Goid a Kaugummipapierl dabei, des glänzt so schö. Da anda hot a Marlboro in da Hand, wei ma koan Weihrauch ham. Owa de Marlboro raucht a schö, wenn mas ozündt. Da heilige Batman hat a Pistoin dabei. Des is zwar koa G´schenk füa a Christkindl, owa damit konn er´s vom Saurier beschütz´n.
Hinta dene drei Heilige san a por rotheitige Indiana und a kaasiga Engl. Den Engl is a Fuaß obbrocha, drum haman auf a Motorradl g´setzt, daß er si leichta tuat. Mit´n Motorradl kann er fahrn, wenn er grod net fliagt.
Rechts neban Stoi habma a Rotkäppchen hig´stellt. Si hod a Pizza und drei Weißbier füa d´Oma dabei. An Woif hama ned, drum lurt unta am Baam a Bummerl ois Ersatzwoif viara.
Mehr steht in unsara Kripp´m ned drin, owa des reicht a. Auf d´Nacht schoit mas Liacht ei und dann is unsa Kripp´m erscht so richte schö. Mia sitz ma olle do und sing ma Liarda vom Adpfend. Manche gfoinma, owa de meistn san ma z´luasat.
 
Mei Opa hot ma amoi a Gedicht vom Adpfend glernt, du des geht so:
Adpfend, Adpfend, da Bärwurz brennt,
erscht dringst oan, dann zwoa, drei, vier,
dann hauts´te mit dem Hirn an d´Tür.
Obwohl des Gedicht recht sche is, hot d´Muata gsogt, das i mir´s ned merka deaf.
 
Bis ma schaut, is da Adpfend voabei und d´Weihnacht a und mit dem Johr geht´s dahi. D´Gschenk san auspackt und man griagt vor Link ist nur fuer registrierte User sichtbar. registrieren oder login. nixmehr, höx´tns an Geburtstag
Owa oans is gwiß - da Adpfend kimmt olawei wieda !!!


Diese und mehr Geschichten von Toni Laurer in seinem Buch:

I glaub, i spinn. Neue und alte Gschichten

Quelle unter: Link ist nur fuer registrierte User sichtbar. registrieren oder login.



"Verlängerte" Übersetzung .... Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin


Der Apfent ist die schönste Zeit vom Winter.

Die meisten Leute haben im Winter eine Grippe. Die ist mit Fieber.
Wir haben auch eine. Aber die ist mit Beleuchtung. Und man schreibt sie mit K.
Drei Wochen bevor das Christkindl kommt, stellt der Papa die Krippe im Wohnzimmer auf und meine kleine Schwester und ich dürfen mithelfen.
Viele Krippen sind dodal langweilig, aber die unsere nicht, weil wir haben mords tolle Figuren drin. Ich habe einmal den Josef und das Christkindl auf unseren Ofen gestellt damit sie es schön warm haben. Aber es war ihnen zu heiß.
Das Christkindl ist ganz schwarz g'wordn und den Josef hat's in lauter Trümmer zerrissn. Ein Fuß von ihm ist bis in den Plätzlteig geflogen und das war kein schöner Anblick. Meine Mama hat mich geschimpft und gesagt, daß nicht einmal die Heiligen vor meiner Blödheit sicher sind. Wenn Maria ohne Mann und ohne Kind in der Krippe herumsteht, schaut es nicht gut aus.
Aber ich habe gottseidank viele Figuren in meiner Spielkiste und der Josef ist jetzt Donald Duck. Als Christkindl wollte ich den Asterix nehmen, weil der ist als einziger so klein, dass er in den Futtertrog gepasst hätte. Da hat meine Mama gesagt, man kann doch als Christkindl keinen Asterix hernehmen, da ist ja das verbrannte Christkindl noch besser.
Es ist zwar schwarz, aber immerhin ein Christkindl. Hinter dem Christkindl stehen zwei Oxen, ein Esel, ein Nilpferd und ein Brontosaurier. Das Nilpferd und den Brontosaurier hab ich hingestellt, weil der Ox und der Esel waren mir allein zu langweilig.
Links neben dem Stall kommen gerade die Heiligen Drei Könige daher. Ein König ist dem Papa im letzten Apfent beim Putzen runtergefallen und war dodal hin. Jetzt haben wir nur noch Zwei heilige Könige und einen heiligen Batman als Ersatz.
Eigentlich wollte ich ja Vier Heilige Drei Könige, doch der Spiderman muss ja im Stall auf die depperten Schafe aufpassn. Normal haben die Heiligen Könige einen Haufen Zeug für das Christkindl dabei, nämlich Gold, Weihrauch und Pürree. Von den unseren hat einer anstatt Gold ein Kaugummipapierl dabei, das glänzt auch schön. Der andere hat eine Marlboro in der Hand, weil wir keinen Weihrauch haben. Aber die Marlboro raucht auch schön, wenn man sie anzündet. Der heilige Batman hat eine Pistole dabei. Das ist zwar kein Geschenk für das Christkindl, aber damit kann er es vor dem Saurier beschützen.
Hinter den Heiligen sind ein paar rothäutige Indianer und ein kaasiger Engel. Dem Engel ist ein Fuß abgebrochen, darum haben wir ihn auf ein Motorrad gesetzt, damit er sich leichter tut. Mit dem Motorrad kann er fahren, wenn er nicht gerade fliegt. Rechts neben dem Stall haben wir ein Rotkäppchen hingestellt. Sie hat eine Pizza und drei Weizen für die Oma dabei und reißt gerade eine Marone ab. Einen Wolf haben wir leider nicht. Dafür lurt hinter dem Baum ein Bummerl als Ersatz-Wolf hervor, mehr steht in unserer Krippe nicht.
Aber das reicht voll. Am Abend schalten wir die Lampe an und dann ist unsere Krippe erst richtig schön. Wir sitzen so herum und singen Lieder vom Apfent.
Manche gefallen mir, aber die meisten sind mir zu lusert. Mein Opa hat mit ein Gedicht vom Apfent gelernt und das geht so: "Apfent, Apfent, der Bärwurz brennt. Erst trinkst oan, dann zwoa - drei - vier, dann hauts'de mit deim Hirn an d'Tür" Obwohl das Gedicht ganz schön ist, hat die Mama g'sagt, dass ich es mir nicht merken darf.
Im Apfent wird auch gebastelt. Wir haben eine große Schüssel voll Nüsse und eine kleine voll mit Goldstaub. Darin wälzen wir die Nüsse, bis sie goldern sind und das Christkindl hängt sie später an den Christbaum. Man darf gar net fest schnaufen, weil der Goldstaub ist dodal leicht und er fliegt überall rum wenn man hineinschnauft.
Einmal hab ich vorher in den Goldstaub ein Niespulver hineingetan und wie der Papa die erste Nuss dann drin gewälzt hat, hat er einen Nieserer gmacht, dass es ihn grissn hat und sein Gsicht war goldern und die Nuss nicht. Die Mama hat ihn dann geschimpft weil er keine Beherrschung hat und sie hat gsagt, dass er sich dümmer anstellt als ein Kind. Dann war der Papa recht z'wieder und er hat nicht mehr mitgetan. Er hat nur gsagt, dass bei dem Goldstaub irgendwas net stimmt. Ich habe mich sehr gefreut, weil es war insgesamtein lustiger Apfentabend.
Kurz vor Weihnachten müssen wir unsere Wunschzettel schreiben. Meine Schwester wünscht sich meistens Puppen oder sonst ein Glump. Ich schreibe vorsichtshalber gleich mehr Sachen drauf und zum Schluss schreibe ich dem Christkindl, es soll einfach soviel kaufen, bis das Geld ausgeht. Die Mama sagt, das ist eine Unverschämtheit und irgendwann bringt mir das Christkindl gar nix mehr, weil ich nicht bescheiden bin. Aber bis jetzt habe ich immer etwas gekriegt.
Und wenn ich groß bin und ein Geld verdiene, dann kaufe ich mir selber etwas und bin auch überhaupt nicht bescheiden. Dann kann sich das Christkindl von mir aus ärgern, weil dann ist es mir wurscht.
Bis man schaut ist der Apfent vorbei und Weihnachten aus. Und mit dem restlichen Jahr geht es auch dahin. Die Geschenke sind ausgepackt und man kriegt bis Ostern nix mehr, höchstens wenn man Geburtstag hat.
Aber eins ist Gewiss: Der Apfent kommt immer wieder...
Quelle unter: Link ist nur fuer registrierte User sichtbar. registrieren oder login.
Is de Geschichte Stille Nacht a irgendwo zum Fina?

Tolle Geschichte vom Furtherer.

Mfg
Wolfgang Brandl
Beim Schneeräumen (Toni Lauerer)

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Meier: Sodala Herr Nachbar, sammas wieder! Greifma wieder o mit unsere Schaufeln! An gscheitn Haffa Schnee
hods herghaut heit Nacht!
Huber: An gscheitn Haffa! Des san, i daad sogn, 20 Zantemedda.
Meier: Wenns glangt! Bloß guat, dass er ned pappt. Weil pappa wenn er duat, mei Liawa!
Huber: Omei, der wenn pappa daad, den daadma nimmer derhebn.
Meier: Naa, do waars aus.
Huber: Amol hoda aso pappt, do is mir sage und schreibe da Schaufelstiel obrocha. Aso hod der pappt. Is owa scho mindestens 15 Johr her. Do hod d'Oma no glebt, wia er damals aso pappt hod.
Meier: Ah geh! Wos alles gibt! Owa mei, wos willst macha? Wenn er pappt, dann pappta!
Huber: Do host du keine Chance. I moan, de Kinder, denen is des natürlich scho recht, wenn er pappt. Weil für an Schneemo oder a Schneeburg is des ideal. Im Gegenteil: Do verzweifelst, wenn er ned pappt. Do follt dir alles zamm, des is direkt instabil.
Meier: Jaja, de Kinder! De daanse leicht, weil de brauchan ja ned raama. Da Schnee konn ruhig pappa, weil raama duat da Papa! Aso denkt a Kind, weil a Kind is vo Haus aus a Egoist, des is erwiesen.
Huber: Genau! Da Wetterbericht hätt ja eigentlich erst ab 500 meter Schnee Schneefall bracht. Und mir samma bloß aaf 487 meter. Des is normal zweng.
Meier: So gseng hätts bei uns heit Nacht eher grengt. Owa i sogs Eahna ganz ehrlich: Des waar aa nix! A Winter ohne Schnee, des is wia a....Ding, wia a Leichttrunk ohne Essn. Do hodma dann einfach koa Freid dran.
Huber: Do hamms recht! Do raamtma dann gern amol. Hauptsach, es is a winterliche Stimmung! Obwohl: Gestern hob i dreimol graamt! Des wird eam dann dann scho langsam lästig. Winter hi, Winter her, owa irgendwann glangts. Man hod ja aa no a Privatlebn.
Meier: Des stimmt! Mei Frau hod gsagt: Di segtma ja kaam no im Haus! Dauernd raamst! Des muaßt dir dann ohörn. I raam doch ned mit Z'Fleiß!
Huber: Owa ehrlich! De mei is de Gleich! Owa i denkma do nix und raam. Wer is denn dran, wenns oan hihaut? I! Und drum sog i: Liawa dreimol graamt wia oamol zahlt!
Meier: Genau aso is! In da Zeitung is gstandn, dass z'Amerika oan am Gehsteig aafana Eisplattn highaut hod.
Huber: Um Gottes Willn!
Meier: Ja! Und wias da Deifl hom will, follt er am Hinterkopf! Natürlich am Beton, weil z'Amerika is alls betoniert. Und das wars!
Huber: Tot?
Meier: Schlimmer! Er konnse nix mehr mirka. Owa scho gar nix. Der is aso beiananda, dass er vom Kanapee aafsteht und in d'Küch geht und in da Küch woaß er nimmer, worum dass er aüberhaupt aafgstandn is. Aso is der beiananda!
Huber: Ja mi host ghaut!
Meier: Und jetzta kimmt da Hammer: Der is vor Gericht ganga und hod geklagt gega den, der wos den Gehsteig ned graamt hod und hod Recht kriagt. 5 Millionen Dollar Schadensersatz! 5 Millionen! Jetza kimmst du!
Huber: Mei liawa, do wennst koa gscheide Haftpflicht host, do is 's Heisl furt!
Meier: Do is alls furt! Alles! Und drum sog i: Liawa amol a Kilo Solz higstraht, weil des holst aaf da andern Seitn zigfach wieder eina!
Huber: Zigfach! Wos is scho a Kilo Solz gega 5 Millionen Dollar!
Meier: Gar nix! Sie Herr Nachbar, amol ganz wo anders: De Leit, de wos do vor zwoa Wochen oberhalb vo Eahna eizogn san, de segtma fei kaum, praktisch überhautpt ned. Ab und zu fohrt er mit'n Auto vorbei und des wars dann. Komische Leit! Und raama duat er aa ned. Ganz komische Leit! Warum raamt denn der ned?
Huber: Mei, wos hoaßt komisch. Des derfma ned so eng seng, weil des san Aussidler vo Kasachstan.
Meier: Ah geh! Is des in de neia Bundesländer?
Huber: Naa, naa! Des is rechts hinterhalb Russland. Oder links? Is eh wurscht! Auf jeden Fall is do im Winter soviel Schnee, dassma nimmer vo da Haustür aussa konn. Direkte Massen!
Meier: Ja gibts des aa!
Huber: Wahrheit! Des hod er mir selber erzählt. I hobna nämlich letzte Wocha beim Postwirt troffa. Hob i mir denkt: Hockst di hi und trinkst a Holbe mit eahm.
Meier: Worum aa ned? Des san aa Leit!
Huber: Eben! Und do hod er mir des gsagt mit dem Schnee und da Haustür.
Meier: Ja guat, owa wennst natürlich a Haus host, des knapp so hoch is wia a Hundshüttn, dann duatse da Schnee leicht, dass er d'Haustür dicht mocht. Do brauchts ned viel!
Huber: Naa Herr Meier, aso is des ned! De hamm ganz normale Heiser. Also ned vo da Ausstattung her, owa vo da Größe. Owa do schneibts dermaßen, zwoa Meter san do normal. De kennan des ned anders. Do sagt koana "oläck, zwoa Meter!" De sogn einfach "jamei" und aus. De san do mehr demütig gegenüber vo de Naturgewalten.
Meier: Zwoa Meter!? Naa, des waar nix für mi! I raam zwar gern, owa zwoa Meter! Des derraamst ja nimmer als normaler Mensch!
Huber: Eben! Und drum segt da Alfred des ganz locker, wenns bei uns amol 20 Zantemedda schneibt. Des juckt den gor ned. I bildma ei, der betrachtet alles unter an holbn Meter als schneefrei. Der nimmt des gor ned wahr.
Meier: Alfred hoaßta? Jetza hätt i gmoant der hoaßert Iwan oder Igor. Oder wenigstens Wladimir.
Huber: Naa, er hoaßt Alfred. Ganz normal. Und sei Wei Monika und d'Kinder Paul und Ernst.
Meier: Do segtmas wieder! Kemmand uma vo Kasta...Katas...Kachasta...aaf jeden Fall vo ganz weit her und
hamm deitschere Nam' wia de Deitschn. Do sog i: Reschpekt! Owa dass er ned raamt, des gibt mir zu denken.
I Moan eams bloß guat wega da Haftung. Redns amol mit eam, wennsna wieder treffa! Der mann is ruiniert, wenns oan am Hinterkopf haut!
Huber: Do hamm Sie recht, Herr Meier! Sei Frau hod uns morgn zum Kaffee eiglodn, do passts grod. Do werd eam des glei erklärn, dass des mit dem raama bei uns anders is wia z'Kasaachstan. Weil durt wenns oan hihaut, do is ja des relativ wurscht. Weil wos will der scho vergessn? De hamm ja nix.
Der Nachbar, über den sie reden, kommt mit der Schneeschaufel angestapft.....
Huber: Ah do kimmta ja eh! Isa eam doch a weng aafgfolln, da Schnee! guat Morgn, Alfred!
Alfred: Morgen!
Meier: Zu Alfred: Guten Morgen ich wünschen! Tut gut sein, wenn du räumen! Gut für Körper und gut für Geldbeutel! Weil wenn du nicht räumen und altes Mensch ausrutschen, dann du viel bezahlen müssen! Geht Häusel darauf! Altes Mensch brechen Bein, nehmen Rechtsanwalt und du haben keine Chance. Deitsches Gericht machen Urteil, wo drinsteht "Alfred Schuld" und du blechen, bis du schwarz werden. Deitsches Gericht unberechenbar, ich wissen aus eigener Erfahrung bei Promille und Autofahren. Nur kleines Reischerl, trotzdem Führerschein zehn Monate zwicken! Keinen Spaß verstehen! Richter is Krüppel von Hund!
Alfred: A geh! A Hunzkrippl isa, da Richter! Zu Huber: Hamms eam'n Schein zwickt? Jamei, wennst ned gscheit deitsch konnst, duaste hart vor Gericht. Owa mir konn do normal nix passiern. Erstens konn i besser deitsch wia der orme Hund, zwoatens bin i selber Anwalt und drittens hob i a guate Haftpflichtversicherung. Owa i raam trotzdem, weil raama is guat fürn Kreislauf! Zu Meier: Räumen gut für Lauf von Kreis!
Huber: Ha Herr Meier, do schauns! Wos songs jetzta?
Meier: Äh, i glaub, i hob grod unser Telefon ghört! I muaß eine. Wiederschaun

Quelle unter: Link ist nur fuer registrierte User sichtbar. registrieren oder login.